ASIGURARE STORNO

Asigurare de protectie pentru anularea calatoriei

  • Informatii cu privire la produsele de asigurare
  • Asigurator: Mondial Asistence – AWP P&C S. A., filiala pentru Austria
  • Produs: RO Asigurarea costurilor de stornare 1702

Prezenta fisa de informare pune la dispozitie numai o prezentare de ansamblu cu privire la aspectele esentiale de continut ale produsului de asigurare, aceasta nu constituie parte integranta a contractului de asigurare. Domeniul de aplicare integral al asigurarii poate fi consultat in documentele de asigurare (polita, respectiv certificatul de asigurare, Conditiile generale si speciale de asigurare, descrierea detaliata distincta a beneficiilor incluse)! 

Ce tip de asigurare este produsul Asigurarea costurilor de stornare (Storno)?

Asigurarea de anulare a calatoriei Asigurarea costurilor de stornare (Storno) reprezinta un pachet de asigurare ce ofera protectie in cazul necesitatii anularii calatoriei ce acopera:

  • costurile de anulare ale calatoriei si taxele de penalizare in conformitate cu mentiunile din contractul de achizitie al serviciilor turistice;
  • suma nerambursata de furnizorul serviciilor turistice, in cazul aparitiei unui eveniment, dintre cele mentionate in descrierea produsului si in Conditiile Generale de Asigurare (CGA), fortandu-l sa anuleze calatoria inainte de data de plecare.

Care este obiectul asigurarii?

Protectia pentru anularea calatoriei Storno include beneficiile descrise in cele ce urmeaza:

Care este obiectul asigurarii?

Asigurarea pentru anularea calatoriei Storno

  • Rambursarea costurilor de anulare (stornare), in cazul anularii calatoriei (conform evenimentelor mentionate in Conditiile Generale de Asigurare);
  • Suma asigurata declarata in polita reprezinta valoarea serviciilor turistice achizitionate. Suma maxima ce poate fi asigurata este 45.000 RON;

Evenimentele asigurate

  • imbolnavirea grava brusca, reactii adverse la vaccinuri (numai in cazul injectiilor prescrise), vatamarea cauzata de un accident sau decesul persoanei asigurate
  • imbolnavirea grava brusca, neasteptata, vatamarea grava brusca sau decesul uneia dintre aceste persoane: partenerul de casatorie sau partenerul de viata (buletin de inscriere in evidenta populatiei de 3 luni); parintii (parinti vitregi, socrii, bunici); copiii (copii vitregi, gineri, nepoti); fratii şi surorile, cumnatii sau cumnatele; alta persoana specificata nominal in polita;
  • inrautatirea grava brusca, neasteptata, a unei suferinte (boli cronice) a persoanei asigurate, conform Conditiilor Generale de Asigurare;
  • Sarcina este un eveniment asigurat daca este constatata si confirmata medical dupa incheierea asigurarii;
  • Concedierea neaşteptata de catre angajator;
  • inaintarea actiunii de divort de catre partenerul de casatorie al persoanei asigurate;
  • Nepromovarea unei clase terminale sau a bacalaureatului;
  • in cazul in care daunele elementare sau furturile prin spargere influenteaza grav proprietatea persoanei asigurate, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila;
  • Concentrarea pentru serviciul militar de baza sau pentru serviciul civil in locul serviciului militar.
  • in cazul a pâna la 7 persoane specificate intr-o polita, care au rezervat impreuna calatoria (indiferent de gradul de rudenie), este vorba despre un caz asigurat chiar si in situatia in care un anumit eveniment, dintre cele mentionate in Conditiile Generale de Asigurare, intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane;

intreruperea calatoriei şi deplasare speciala de intoarcere

in situatia in care nu este posibila sau rezonabila continuarea, respectiv incheierea planificata a calatoriei.

Care sunt despagubirile ce ar putea fi acordate?

  • Costurile pentru sejurul rezervat şi neefectuat in cuantum de pâna la 45.000 RON;

Care sunt evenimentele care nu fac obiectul asigurarii?

  • Orice eveniment care are loc intre data rezervarii serviciilor turistice si data la care a fost emisa polita;
  • Evenimente pentru care raspunderea anularii serviciilor turistice ii revine organizatorului calatoriei sau companiei de transport, conform mentiunilor din contactul de furnizare al serviciilor sau in programul de desfasurare al calatoriei, in principal din motive de siguranta aeriana si / sau supra rezervare;
  • Nu se restituie prima de asigurare şi taxele de asigurare.

 

Sunt aplicabile limite de acoperire?

Protectia prin asigurare nu se aplica pentru prejudiciile rezultate in urmatoarele imprejurari:

Evenimentele neasigurate pentru toate ramurile domeniului

  • Revolte/ evenimente de razboi/ acte de terorism
  • Greva;
  • Participarea la acte de violenta de orice natura;
  • Suicid sau tentativa de suicid
  • Dispozitii impuse de catre autoritati;
  • Calatorii efectuate in ciuda avertizarilor de calatorie emise de catre Ministerul Afacerilor Externe;
  • Catastrofe naturale, fenomene seismice sau conditii atmosferice nefavorabile;
  • Radiatii ionizante sau energie atomica;
  • Influenta alcoolului, a drogurilor sau altor medicamente;
  • Competitii in domeniul sporturilor cu motor
  • Prejudicii produse sau estimate deja la momentul rezervarii sau al inceperii calatoriei;
  • Epidemii si pandemii
  • Pierderea de beneficii asociate sejurului
  • Embargouri, sanctiuni economice, financiare sau comerciale

Asigurarea pentru anularea calatoriei - excluderi

  • Daca agentia de turism se retrage din contract;
  • In cazul evenimentelor si bolilor cauzate de abuzul de alcool si droguri;
  • Daca un eveniment sau o suferinta (boala) a intervenit sau era de asteptat inca din momentul incheierii asigurarii sau rezervarii calatoriei; sunt asimilate acestei excluderi si complicatiile de natura medicala aparute in legatura cu sarcina persoanei asigurate, sau orice deviatie de la dezvoltarea in conditii normale a fatului ori aparitia oricarui risc de avort, de primejduire a vietii persoanei asigurate sau a fatului, care necesita supravegherea, ingrijirea sau interventia medicala (inclusiv programata sau de urgenta), atunci când sarcina a fost constatata si confirmata initial (pentru prima data) inainte de incheierea asigurarii
  • In cazul operatiilor planificate sau anticipate, termenelor de operatii amânate sau interventiilor medicale
  • Daca din cauza intârzierii unui proces de vindecare sau a unei terapii, calatoria nu poate fi inceputa
  • In cazul aprobarii unui tratament

 

Unde beneficiez de asigurare?

Asiguratului ii revine obligatia:

  • de a mentine prejudiciul la un nivel cat mai redus posibil si de a-l notifica fara intarziere (maxim 48 ore de la data aparitiei evenimentului).
  • de a prezenta evenimentul care a cauzat prejudiciul conform realitatii si de a prezenta documente justificative corespunzatoare.
  • de a sesiza prejudiciile cauzate ca urmare a actiunilor ilegale la cea mai apropiata autoritate competenta in domeniul sigurantei si de a prezenta documente justificative in acest sens.
  • de a preda mijloacele de proba in original (de exemplu procese verbale intocmite de catre politie, facturi emise de catre medic sau spital, etc.).
  • de a detine asupra sa, in responsabilitatea proprie, obiectele de valoare, respectiv de a le depozita cu valorificarea tuturor echipamentelor de siguranta existente.
  • de a informa asiguratorul in cazul in care persoana asigurata beneficiaza si de protectia unor alte asigurari de la care asiguratul poate solicita despagubiri partiale sau totale.

Cand si cum platesc?

  • Prima reprezinta o prima unica si este scadenta fara intarziere dupa incheierea contractului de asigurare.

Cand intra in vigoare ai cand inceteaza acoperirea?

  • Protectia in cazul necesitatii anularii calatoriei intra in vigoare prin incheierea contactului de asigurare pentru sejurul rezervat şi inceteaza la inceperea calatoriei.

Cum pot rezilia contractul?

  • Detinatorul politei se poate retrage din contract, in scris, in termen de 14 zile de la primirea politei de asigurare. Daca durata contractului este mai scurta de 6 luni, nu exista drept de retragere.
  • In cazul in care contractul de asigurare a fost incheiat prin vanzare la distanta, dreptul de retragere exista doar pentru contractele cu o durata mai mare de o luna.
  • Daca calatoria este amanata sau anulata de organizatorul calatoriei.
Preturi Asigurare STORNO
Informatii Asigurare STORNO