1.“Biletele CFR online” sunt bilete NOMINALE şi permit efectuarea călătoriei numai de către persoanele nominalizate la trenul/trenurile înscrise pe bilet.
2. În conformitate cu actele normative în vigoare la călătoria pe calea ferată, categoriile de călători pentru care se pot achiziţiona bilete CFR online se definesc astfel:
3. În tren călătorii vor fi identificaţi după numărul de „ID bilet” şi numele acestora. Este recomandabil pentru călători să poată prezenta biletul tipărit. Persoanele de peste 14 ani impliniţi se vor identifica în baza unui act oficial de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, paşaport, permis de conducere).
4. In situaţiile în care în tren nu se poate face dovada identităţii persoanei respective şi/sau a calităţii declarate respectiv de: copil, elev sau student (conform legislaţiei în vigoare) persoanele respective vor fi considerate ca fiind fără legitimaţii de călătorie valabile şi vor fi obligate să plătească la tariful majorat de taxare în tren.
5. Modificarea datelor de călătorie ale unui bilet CFR online deja achizitionat se poate efectua doar la agentia care a intermediat achizitionarea biletului numai în următoarele condiţii:
Biletele CFR online NU permit (nu dau dreptul) la întreruperea călătoriei.
6. Restituirea biletului CFR online procurat prin intermediul unui distribuitor autorizat (agenţie de turism) se face doar la agentia care a intermediat achizitionarea biletului în termenele şi condiţiile stipulate la pct.7 de mai jos.
7. Restituirea tarifelor pentru acest tip de legitimaţii se poate face numai în baza unei cereri de restituire, cu respectarea următoarelor condiţii:
8. În cazuri deosebite, când din vina căii ferate, clientul se află în imposibilitatea efectuarii călătoriei (conform datelor initiale de pe biletul CFR online) la plecare sau în parcurs, pentru continuarea călătoriei cu alte trenuri sau pentrru înapoierea la staţia de plecare iniţală (dacă este cazul în parcurs), este necesar ca acesta să se adreseze direct la ghişeele de vânzare ale CFR Călători din staţia unde s-a produs incidentul/cazul respectiv. Dacă în aceste situaţii se doreştre renunţarea la călătorie, clientul poate completa cererea de restituire, fie direct (pe formular tipizat) la ghişeele de vânzare ale staţiei CFR la data şi ora unde s-a produs incidentul, fie online prin distribuitorul prin intermediul căruia s-a procurat biletul CFR, caz în care cererea se poate înregistra în maxim 3 zile calendaristice de la data producerii incidentului.
9. Călătorii care au „bilete CFR online” sunt obligaţi să se informeze şi să respecte în totalitate prevederile legale în vigoare referitoare la condiţiile de călătorie pe calea ferată (inclusiv transportul bagajelor) ca orice călător obişnuit.